Εθνική αυτοδιάθεση και κοινωνική χειραφέτηση

Εθνική αυτοδιάθεση και κοινωνική χειραφέτηση

Με το πονηρό αίτημα «συναδέλφωση όλων», πέρασε παγκόσμια η πρόθεση των εθνομηδενιστών να απογυμνωθούν τα άτομα από κάθε συλλογική διάσταση και αίσθηση του ανήκειν. Αυτό το αίτημα ισοπέδωσης σε έναν «κοσμικό χυλό» είναι και εφιαλτικό και απάνθρωπο. Αντίθετα όμως με τις προσδοκίες των εθνομηδενιστών, αυτό που μόνο κατορθώθηκε τελικά, ήταν να απελευθερωθούν δυνάμεις αντίστασης στην ισοπέδωση και να αναδειχτούν μορφές εθνικής ταυτότητας και πολιτιστικής συλλογικότητας. Το εθνικό ξαναεπέστρεψε στο προσκήνιο, μόνο που η σύγχρονη εμφάνιση του έχει μια ουσιώδη διαφορά. Μέχρι τώρα τα έθνη συχνά έτειναν προς την εσωστρέφεια και την αυτάρκεια. Αναπαρήγοντο ως κλειστά συστήματα, ως φρούρια, ως  οχηρά. Τα σύγχρονα έθνη αντίθετα επιβιώνουν μόνο, ως ανοιχτά σε ροές πληροφοριών, μηνυμάτων και ανταλλαγών με τον έξω κόσμο. Επιβιώνουν μόνο ως ανταγωνιστικές συλλογικότητες σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο.

Στο Κίνημα Λιοντάρια Συνέργεια για την Ελλάδα είναι ξεκάθαρο πως το κοινωνικό πρόβλημα και η κοινωνική προοπτική της χώρας δε μπορεί να νοηθεί ξέχωρα από το εθνικό. Για μας ο σύγχρονος πατριωτισμός  αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση του διεθνισμού και ο διεθνισμός ολοκληρώνει τον σύγχρονο πατριωτισμό. Ο σύγχρονος πατριωτισμός αποτελεί απαραίτητο συστατικό μιας σύγχρονης δημοκρατίας. Η δημοκρατία και ο πατριωτισμός είναι δύο ιδεολογικές έννοιες αδιάσπαστες παρόλα αυτά ο Πατριωτισμός κινδυνεύει να εκφυλιστεί σε σωβινισμό μέσω των λαθροπατριωτών του τίποτα και του πουθενά. Ο σεβασμός  στο έθνος των Ελλήνων έχει σχέση με τον κοινό τρόπο, παραπέμπει στην ημετέρα κοινή Παιδεία. Η πολυκαταγωγική ελληνική πολιτιστική ταυτότητα βρίσκεται στον αντίποδα του φυλετικού ρατσισμού. Η σταθερή σχέση εθνικής και κοινωνικής συνείδησης είναι αναγκαία και όταν συντελέστηκε τα αποτελέσματα ήταν μοναδικά. Στις σημερινές συνθήκες η προάσπιση του εθνικού συμφέροντος μπορεί να ενώσει τον λαό μας και να κατοχυρώσει την ασφάλεια και τις προοπτικές του απέναντι σε απειλές και εξωτερικές πιέσεις.

Η εθνική κουλτούρα και ο εθνικός πολιτισμός με το βαθύ κοινωνικό του περιεχόμενο αποτελούν  σημαντικές πτυχές της εθνικής υπόστασης. Η πολιτιστική αφύπνιση σε συνθήκες προϊούσης κρίσης, η ανάδειξη ενός πολιτισμού μοναδικού στον κοινωνικό του προσανατολισμό, με ρίζα στις εθνικές λαϊκές παραδόσεις και τις βαθιές από την αρχαιότητα αξίες της πατρίδας και της δημοκρατικής πολιτείας είναι υψηλές προτεραιότητες. Αυτές παραπέμπουν σε διαρκή αγώνα στα ιδεολογικά μέτωπα απέναντι στις κυρίαρχες αξίες του ατομισμού, του κοσμοπολιτισμού και της εξουσιολατρείας. Ο πολιτισμός μας, παρά τα αλλεπάλληλα πλήγματα διασώζεται, έστω και με ασυνέχεια και σύγχυση. Οφείλουμε σήμερα να αντιμετωπίσουμε την ισοπεδωτική επίθεση που εξελίσσεται από τα τηλεοπτικά δίκτυα. Ομάδες ισχυρότερες από το κράτος, αξιοποιώντας την τεχνολογία της ψηφιακής συμπίεσης λεηλατούν τον εθνικό μας πολιτισμό με το πρόσχημα της ελευθερίας του πολίτη και του δικαιώματός του στην ενημέρωση και στην ποικιλία.

Αυτή η επίθεση δεν μας αφήνει αδιάφορους. Το Κινήμά μας με την εναλλακτική του πρόταση βάζει μπρος την τροφοδοσία του Ελληνισμού και της Ελληνικής Νεολαίας με το κοινό πολιτισμικό πεδίο αναφοράς τους. Η εναλλακτική μας πρόταση προσδίδει στο έθνος αυτά που περισσότερο χρειάζεται: την αξιοπρέπεια, την αυτογνωσία, το  δυναμισμό του. Ο πατριωτικός χαρακτήρας του Κινήματος μας σε συνύφανση με τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του έχει ρίζα την ιστορική διαμόρφωση της υπόστασης μας ως έθνος  και η προοπτική του προσβλέπει στην εθνική αυτοδιάθεση και στην κοινωνική χειραφέτηση.

1 σχόλιο

  • ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

    Από ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

    Απάντηση

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΜΕΝΩ ΣΤΗΝ ΑΥΤΙΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ.ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣ.
    ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΗΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΔΙΑΛΟΓΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

Άφησε το σχόλιο σου

Η διευθ. ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σου δε θα δημοσιευθεί. Υποχρεωτικά πεδία *
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις παρακάτω HTML ετικέτες και ιδιότητες: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>